Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013

ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ


    Φαντάζεστε για ποιους γράφω ? Για τις Εταιρείες Σταθερής και Κινητής Τηλεφωνίας. Ξέρετε τώρα, ΟΤΕ, KΟΣΜΟΤΕ, FORTHNET, WIND κτλ κτλ.
    Πώς ξεφύτρωσε αυτό τώρα ?
    Ίσως γιατί βρίσκομαι με ένα πρόβλημα σε εξέλιξη, ίσως από την ειδικότητά μου όταν δούλευα, ίσως γιατί ένα από όλα που πάν στραβά να είναι και αυτό.
    Ας γινόμαστε τώρα πιο συγκεκριμένοι.
    Η πεθερά μου, είναι μόνη της, 85 χρονών, ευτυχώς μένει σχετικά κοντά στο σπίτι μου, και έχει και ένα τηλέφωνο σταθερό για να επικοινωνεί με τον κόσμο. Κακό πράγμα η μοναξιά, κανείς δεν αμφιβάλλει.
    Το τηλέφωνο, είναι σε μία από τις εταιρείες εκτός ΟΤΕ, από αυτές που πολύ συχνά επικοινωνούν μαζί μας για να μας πρήξουν…το σηκώτι, προσπαθώντας να μας προσελκύσουν με διάφορες προσφορές.
    Μέχρι εδώ, καλά, αν και ενοχλητικά ενίοτε. Οι προσπάθειές τους είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού, και αν σε πείσουν, σε κάνουν πελάτη τους, διότι ως γνωστόν, ‘’Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΤΗΜΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟΚΤΗΜΑ’’.
    Πάμε στο προκείμενο τώρα.
    Πρίν από πέντε ημέρες, το τηλέφωνο της πεθεράς μου, σταμάτησε να λειτουργεί. Αμέσως, επικοινώνησα με το τμήμα βλαβών της εταιρείας, και το δήλωσα. Μετά από κάποιες ώρες, επικοινώνησα και πάλι, για να ρωτήσω πρόοδο, εκτιμώμενο χρόνο αποκαταστάσεως κτλ κτλ.
     Η εταιρεία με ενημέρωσε ότι μετά από έλεγχο που έκανε, διαπίστωσε ότι η βλάβη είναι στα κυκλώματα του ΟΤΕ, στον οποίο και έχει δηλωθεί. Δεν μπορεί να υπολογίσει τον απαιτούμενο χρόνο, αλλα εκτιμά ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο εργάσιμες ημέρες, σύμφωνα με την πάγια τακτική του ΟΤΕ.
     Από τότε και μέχρι σήμερα, επικοινώνησα πολλές φορές με την εταιρεία, αλλα δεν πήρα περισσότερες πληροφορίες.
    Επειδή και στο παρελθόν συνέβη κάτι ανάλογο, όχι στην πεθερά μου πάντως, και σύμφωνα και με πληροφορίες επίσημες και ανεπίσημες, σε συνδιασμό με στοιχειώδη σκέψη, έβγαλα μερικά συμπεράσματα που θεωρώ καλό να τα ‘’βγάλω στον αέρα’’, για να βγάλετε και εσείς τα δικά σας.
    Σήμερα, όλα τα κυκλώματα σταθερής τηλεφωνίας, ενσύρματα, ασύρματα, οπτικές ίνες κτλ κτλ, ακόμα και τα στρατιωτικά, είναι ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΤΕ, ο οποίος κάποια  από αυτά  χρησιμοποιεί για τις δικές του ανάγκες και κάποια νοικιάζει στις εταιρείες.
    Τα κυκλώματα, δεν είναι ποιοτικά ίδια, υπάρχουν αρκετοί παράμετροι για αυτό, που δεν είναι σκόπιμο να σας αναλύσω, γιατί και θα σας ζαλίσω με τεχνικούς όρους, και λίγα θα καταλάβετε.
Μέχρι εδώ, αναμφισβήτητα γεγονότα.
     Ο ΟΤΕ τώρα, μια και παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες με τις υπόλοιπές εταιρείες, μεριμνά ώστε τα πλέον αξιόπιστα κυκλώματα να καλύπτουν τις δικές του ανάγκες σε προτεραιότητα, για να είναι και οι πελάτες του ικανοποιημένοι, που συνήθως είναι.
    Την ίδια τακτική ακολουθεί και στις περιπτώσεις βλαβών. Προτεραιότητα έχει η αποκατάσταση επικοινωνίας των ΔΙΚΩΝ του πελατών, και μετά των πελατών των εταιρειών. Αυτό, από μια μεριά, φαίνεται λογικό.
    Στην όλη υπόθεση όμως, υπάρχουν και ‘’γκρίζα’’ σημεία.
    Για αποκατάσταση βλαβών που αφορούν πελάτες των άλλων εταιρειών, δεν ΄΄σκίζεται΄΄ ιδιαίτερα να τις αποκαταστήσει, όχι γιατί δεν μπορεί, αλλά γιατί τον συμφέρει να δημιουργήσει δυσαρέσκεια ώστε οι πελάτες αυτοί να φύγουν από τις εταιρείες που είναι τώρα και να στραφούν στις δικές του υπηρεσίες. Έτσι, η διάρκεια της βλάβης πάει σε μάκρος. Αυτό, μόνο ο ΟΤΕ μπορεί να το κάνει, και το κάνει σε αυτή την εποχή, που η τεχνολογία είναι τόσο προηγμένη. Εάν υπάρχουν σκοπιμότητες όμως, όλα γίνονται.
    Κάποιος θα μπορούσε να ρωτήσει. ‘’Καλά, τον συμφέρει αυτό ? Στην διάρκεια των βλαβών, δεν πληρώνεται το μίσθωμα γραμμής από την εταιρεία’’
    Η απάντηση είναι πολύ απλή. Δεν πληρώνεται μεν, αλλα οι οικονομικές του απολαβές θα ήταν πολλαπλάσιες, εάν ο πελάτης ήταν δικός του στη διάρκεια της βλάβης.
    Πιθανόν να υπάρχει και άλλο ενδεχόμενο, όπως φερ’ ειπείν από τις απολύσεις να μην υπάρχει αρκετό τεχνικό προσωπικό. Δεν ξέρω.
    Η τελική επιδίωξη, είναι να αγανακτήσει ο πελάτης με την εταιρεία του, θεωρώντας την αποκλειστικά υπεύθυνη για την μη αποκατάσταση της βλάβης, ( ενώ δεν έχει διαβάσει εκείνα τα ψιλά γραμματάκια στο συμβόλαιό του που θέλουν μεγεθυντικό φακό ) να διακόψει το συμβόλαιό του, και να στραφεί στον ΟΤΕ.
Είναι ή δεν είναι αυτός ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ?
    Και τι πρέπει να κάνουμε εμείς ? Δεν μπορώ να συμβουλεύσω, ούτε να καθοδηγήσω. Δεν ήταν από την αρχή αυτός ο σκοπός μου. Άλλωστε, κάθε πότε συμβαίνει βλάβη πλέον ?
    Γεγονός είναι, ότι εδώ και πέντε μέρες που θα γίνουν σίγουρα περισσότερες από επτά αφού σήμερα είναι Σάββατο, η πεθερά μου δεν έχει τηλέφωνο, ούτε και μπορεί να χρησιμοποιήσει κινητό, και έτσι είμαστε συνέχεια στα ‘’πήγαινε – έλα’’ για να δούμε αν είναι καλά.
    Και θα μου πείτε ασφαλώς, τι σας νοιάζει εσάς για τη δική μου πεθερά ?
    Φυσικά και δεν σας νοιάζει, μέχρι την στιγμή που θα αντιμετωπίσετε παρόμοιο πρόβλημα. Για να ξέρετε ποιος φταίει…